Online marketing a ecommerce business jsou krásné v tom, jak se dají podrobně měřit a vyhodnocovat. Na to je ale potřeba na web implementovat různé marketingové a měřicí kódy. Kdysi to byla úloha výlučně pro programátory a trackovací pixely bylo třeba nasadit přímo do kódu webu. Marketéři a analytici k těmto nástrojům neměli přístup a každá drobná změna, kterou potřebovali, musela jít přes programátory. A protože programátoři mají ve většině firem kopec práce, tak i na několika minutový zásah někdy bylo třeba čekat dny až týdny (ve velkých firmách s přetíženým IT oddělením třeba i měsíce).
Google Tag Manager to úplně změnil. Díky němu stačí do kódu stránky vložit jeden skript, přidat dobrou datovou vrstvu a skoro všechny další úpravy můžete dělat přes Google Tag Manager. Je to přehlednější, rychlejší a pohodlnější. Od doby, kdy se rozšířil GTM, tak si mnozí analytici a marketéři (včetně lektora tohoto kurzu) už ani nedovedou představit, že by měřicí kódy byly spravovány starým způsobem.
V tomto online kurzu Ti vysvětlíme všechny důležité pojmy a principy, ale především se s GTM naučíš efektivně pracovat.
V rámci tohoto kurzu se konkrétně naučíš:
Učit se budeš na konkrétních příkladech. Díky tomu se kromě GTM například naučíš jak na webu analyzovat výstražné hlášky (to ti pomůže odhalit problémy na webu), jak používat šikovné pluginy na ladění a jak efektivně implementovat další vychytávky.
Pro všechny, kteří potřebují nasazovat a upravovat měřicí a marketingové kódy na webu. Nejčastěji jsou to marketéři, analytici, programátoři a lidé, kteří si sami spravují web nebo e-shop. Kurz je vhodný i pro studenty, kteří si chtějí rozšířit obzory a také všem, kteří se vzhledem k nedostatku specialistů na GTM chtějí posunout dále ve své kariéře v online marketingu.
Absolvováním tohoto kurzu pro sebe získáš:
1. Co je Google Tag Manager
2. Založení GTM účtu
3. Základní pojmy, test a publikování GTM
4. Proměnné, Data Layer + ukázka měření Warning
5. ECommerce měření
6. Eventy v dataLayery
7. Typy eventů
8. Rekapitulace část I
9. Rekapitulace část II
10. Lookup Tables
11. Vychytávky v GTM
12. Závěr GTM kurzu