Google Tag Manager

Zpět na kurzy
Course duration 2h 50m 32s
Course chapters 12 kapitol
Course difficulty Začátečník

Popis online kurzu

Online marketing a ecommerce business jsou krásné v tom, jak se dají podrobně měřit a vyhodnocovat. Na to ale třeba na web nasadit různé marketingové a měřicí kódy. Kdysi to byla úloha výlučně pro programátory, trackovacie pixely bylo třeba nasadit přímo do kódu webu. Marketéři a analytici k tomu neměly přístup a každá drobná změna, kterou potřebovali, musela jít přes programátory. A protože programátoři mají ve většině firem kopec práce, tak i na Pár minutové zásah někdy bylo třeba čekat dny až týdny (ve velkých firmách s přetíženým IT oddělením i měsíce).

Google Tag Manager to úplně změnil. Díky němu stačí do kódu stránky vložit jeden skript, přidat dobrou datovou vrstvu a skoro všechny další úpravy můžete dělat přes Google Tag Manager. Je to přehlednější, rychlejší a pohodlnější. Odkdy se rozšířil GTM, tak mnozí analytici a marketéři (včetně lektora z tohoto kurzu) si už ani nedovedou představit, že by měřicí kódy spravovaly starým způsobem.

V tomto online kurz ti vysvětlíme všechny důležité pojmy a principy, ale zejména se s GTM naučíš pracovat.


Co se v kurze naučíš?

  • Jak nasadit GTM kód a Data Layer na web
  • Jak do něj dostat data
  • Jak nastavit kódy v GTM (Google Analytics základní, Eventy, Enahnced ECommerce, HotJar Adwords ...)
  • Jak si zkontrolovat zda je GTM a dataLayer na webu dobře nasazený, zda se měřicí pixely odesílají kam mají
  • Jak to celé dělat rozumně a efektivně

Učit se budeš na konkrétních příkladů. Díky tomu kromě GTM uvidíš například jako na webu měřit výstražné hlášky (to ti pomůže odhalit problémy na webu), naučíš se používat šikovné pluginy na ladění a poznáš další vychytávky.

Pro koho je kurz určen?

Pro všechny, kteří potřebují nasazovat a upravovat měřicí a marketingové kódy na webu. Nejčastěji jsou to marketéři, analytici, programátoři a lidé, kteří si sami spravují web nebo eshop. Kurz se sejde i studentům, kteří si chtějí rošířit obzory a všem, kteří se chtějí posunout ve své kariéře v online marketingu, protože specialistů na GTM je na Slovensku a v Čechách (a i v zahraničí) nedostatek.

Co všechno dostanem?

  • více než 3 hodiny detailních videotutoriálů, které můžeš následovat klik po kliku
  • připravené kódy, zadání pro programátory a vzorové konfigurace GTM, které můžeš použít ve své praxi
  • diskusní fórum, ve kterém na tvé otázky ke kurzu odpovídá přímo lektor a tví spolužáci
  • garance vrácení peněz, pokud nebudeš s kurzem spokojen.


Seznam kapitol online kurzu

1. Čo je Google Tag Manager

2. Založenie GTM účtu

3. Základné pojmy, test a publikovanie GTM

4. Premenné, Data Layer + ukážka merania warningov

5. Ecommerce meranie

6. Eventy v dataLayery

7. Typy eventov

8. Rekapitulácia časť I

9. Rekapitulácia časť II

10. Lookup Tables

11. Vychytávky v GTM

12. Záver GTM kurzu