Design pro obrazovky

Zpět na kurzy

Cena

od 649,00 KČ /měsíc


nebo

5.0 z 5

Hodnocení

5x
95%
4x
5%
3x
0%
2x
0%
1x
0%

Všechny online kurzy za 7 690 KČ

Více info

Course duration 5h 37m 9s
Course chapters 47 kapitol
Course difficulty Začátečník

Do hloubky o UX / UI designu. Rychle a srozumitelně.

Chceš se naučit efektivně tvořit aplikace a webové stránky? Nebo už nějaký čas programuješ a zajímá Tě, proč designéři nedají pokoj s úplnými maličkostmi? Začni tímhle kurzem. V kompaktní formě bez zbytečných řečí si představíme teoretické základy UI, UX a interakčního designu. Vše od pixelů, přes wireframy až po práci s pozorností uživatele. A celé to zabere jen jeden pracovní den.


Design pro obrazovky

Jsou lepší modré, nebo zelené buttony? Jak vytvořit poutavou animaci na Dribble? Jaký je rozdíl mezi UX designem a interakčním designem? To je úplně jedno. Tenhle kurz není o tom, jak v Sketch nebo Photoshopu založit nové plátno a nakreslit namakanou aplikaci. Naučíme se něco mnohem užitečnější: vysvětlíme si, co je design. Budeme mluvit o efektivním řešení problémů, historických kontextech a trochu i o budoucnosti celého odvětví. Projdeme mnoho témat od teorie počítačové grafiky, přes design uživatelských rozhraní, UX design až po interakci a trochu kódování. Tato videa by Tě měla nasměrovat správným směrem, pokud na vizitce máš už nějaký čas napsáno něco jako "designer" nebo "developer" a chceš se vývoji digitálních produktů věnovat více do hloubky. Zároveň je vše vysvětleno lidsky tak, aby to pochopili i úplní začátečníci.


Co se naučíme

První část je určena hlavně pro úplné začátečníky. Je to takový úvod do odvětví, do problematiky designu pro obrazovky a digitální produkty. V první části si tedy vysvětlíme:

  • Kdo je to UI nebo UX designér a co je jejich úkolem?
  • Jak se uplatnit na pracovním trhu v příštích 20 letech?
  • Co jsou bitmapy, vektory, JPEG, PNG, SVG a tyto věci?
  • Že Photoshop je na nic a vlastně design začíná kreslením diagramů.
  • Proč je dobré naučit se programovat (a kódovat)?
  • Jak vlastně fungují displeje: co jsou pixely a co body a co je retina a co je DPI?

V další části zůstaneme u fundamentálních témat, ale půjdeme již trochu více do hloubky:

  • Hexadecimální a decimální kódy barev; jak souvisí s RGB modelem?
  • Jak vybrat správné barvy: jaká je úloha barev v designu?
  • Jak navodit feeling a dojem z designu; a proč je to důležité?
  • Fonty! Jak vybrat písmo, co je serif a co je to H1 nadpis
  • UI je metafora reálného světa a při animacích třeba přemýšlet
  • Co najdeme v designové dokumentaci od Apple a Google

Třetí část je o informační architektuře a produktovém myšlení:

  • Každá appka nebo web má svůj účel.
  • Jak navrhnout strukturu aplikace?
  • Uživatelské testování: jak udělat dobrou navigaci?
  • Jak psát dobré texty?
  • Něco o personach a metodologii „Jobs to be done“.

Co by to byl za designový kurz bez wireframov:

  • Co je wireframe, na co ho používáme?
  • Jak se dělá webová stránka: co je potřeba vědět o kódování?
  • Jak přizpůsobit obsah různým displejům?

A nakonec si povíme i něco o tom, jak vytvářet pěkný design:

  • Velké a malé gridy.
  • Fittovo pravidlo a velikost elementů na displeji.
  • Jak pracovat s prazno prostorem.
  • Jak upoutat pozornost uživatele.
  • Psychologické principy; tipy a triky v designu.
  • Jak správně nakreslit tlačítko.
  • Navigace na desktopech a telefonech.
  • Jaký je rozdíl mezi modálním a nemodálním oknem a jak je použít.
  • Jak navrhnout formulář tak, aby fungoval.


Seznam kapitol online kurzu

"Uděláme si nějaké to UX." LOL

  • První video: O čem není tenhle kurz  
  • # 02: Co vlastně dělá UX / UI / IxD Ninja Guru Senior?  
  • # 03: O opravdové živé a hezké UX designérce až z Ameriky  
  • # 04: O teleportech, transkodérech a tvé transformaci  
  • # 05: Pixely, alfa kanály a eukleidovská geometrie  
  • # 06: Euklides by použil vektor  
  • # 07: Nákupní seznam pro tvůj torrent klient  
  • # 08: Framer je nejlepší věc na světě. A něco o analytice  

Proseminář teoretické displejológie

  • # 09: Ono se to nejmenuje "screen design" pro nic za nic  
  • # 10: Bod je tvůj nový imaginární kamarád  

Started from the bottom

  • # 11: O červené, zelené, modré a také fialové, nebo oranžové  
  • # 12: Proč má Instagram černobílé UI?  
  • # 13: O obdélnících, zaoblených rozích a stínech  
  • # 14: Stín má svou stinnou stránku  
  • # 15: Máma má Emu. Ema má Helveticu 
  • # 16: \ <h1> Co je toto? </ H1>  
  • # 17: O animaci, ízingoch a různých verzích minulosti  
  • # 18: Co se můžeme naučit od Mickeyho?  

Pojď, přečteme si dokumentaci     

  • # 19: O tom, jak si prohlížím Human Intarface guidelines  
  • # 20: V tomhle videu skroluju přes Material Design  

Toto můžeš přeskočit

  • # 21: NEPOVINNÉ: O designových deadly skillech a o tom, co to tu vlastně děláme  
  • # 22: NEPOVINNÉ: Deadly skillz vol. 2  

Stručný úvod do informační architektury    

  • # 23: O tom, že design nezačíná kreslením a že všechno má účel  
  • # 24: O plynutí uživatele tvým produktem  
  • # 25: Jak zjistit, co mají lidé v hlavě a jak tam dostat nové věci  

Sice nevypadají, ale tato videa jsou o designu    

  • # 26: BONUS: Hádej, co je nejdůležitějším obsahem na webu  
  • # 27: O naplňování velkých potřeb a o tom, proč jsme všichni HR-isti  

Drátěné modely voláme wireframes    

  • # 28: O drátech, kaskádách a o tom, že všechno je vlastně obdélník  
  • # 29: Web je pouze textový dokument, ve kterém jsou tabulky  
  • # 30: O responzivní a designovém masochizme  

Toto se jmenuje defenzivní design   

  • # 31: Když se nedaří a všechno je špatně a je zima a já jsem hladový  

Úvod do praktické layoutológie    

  • # 32: Neuvěřitelné! Slovák udělal TOTO a najednou kreslí hezké designy!  
  • # 33: Programátoři jsou líní a tak nějak celkově divní (Clickbait)  
  • # 34: Záhada čísla 8  
  • # 35: O tom, že rohy jsou nekonečně široké a jak si nevykloubit palec  
  • # 36: O prázdném prostoru a berlínské psychologické škole  
  • # 37: Zase o textech, ale tentokrát zase ještě trochu jinak  

Hurá! Konečně videa o tom bájném UX    

  • # 38: Úvod do úvodu do User Experience designu a takové věci  
  • # 39: Jak přimět člověka, aby se podíval tam, kam chceš ty  
  • # 40: Pár divných termínů, které ti pomohou dělat dobrý design  
  • # 41: Affordance a vše, co s tím souvisí  
  • # 42: O lištách, drobcích a o tom, jak se prostě neztratit  
  • # 43: O rozhovorech, módech, nemódech a kolotočích  
  • # 44: hvězdičky, pole, čekboxy. A jak to nepototo  
  • # 45: UX Dark Patterns. Co to je a proč to nebudeš dělat  
  • # 46: Uživatelské testování je základ dobrého designu  

Poslední video

  • # 47: Ještě několik vět na konec dne  

 


Kurz je možné vyzkoušet i zdarma!