App Inventor plus AI/ML – projekt Pac-Man

1h 33min
Čas
8
Kapitol
Kids
Kategorie
-
Hodnocení
Začátečník
Level
český
Jazyk kurzu

Popis online kurzu

Vytvoř si vlastní apku pro Android, která napodobuje starou známou hru Pac-Man a zkus ji propojit s umělou inteligencí v cloudu, která bude ovládat pohyb hlavní postavy. Programovat budeš ve vývojovém prostředí MIT App Inventor, které obsahuje grafický programovací jazyk pro mobilní telefony podobný Scratchi. Používá se při výuce programování, ale lze v něm vyvíjet i plnohodnotné aplikace, které je možné zveřejnit na Google Play. Umělou inteligenci připojíš přes portál Machine learning for kids. Zatím je plně podporován pouze operační systém Android. (Pokud máš zařízení s operačním systémem iOS, můžeš vyvíjet a testovat aplikaci na mobilním telefonu propojeném s počítačem, ale v současné době ještě není možné zkompilovat samostatnou aplikaci). 

Prostředí App Invetoru je zdarma, programování probíhá v internetovém prohlížeči a zdrojový kód se ukládá v cloudu nebo na tvém počítači. Vývojové prostředí má dvě základní obrazovky: 
  • Designer - návrh designu aplikace
  • Blocks - algoritmová část aplikace, vkládání bloků zdrojového kódu

Prostředí machinelearningforkids.co.uk umožňuje zdarma vytvořit, naplnit daty a “natrénovat” až dva modely strojového učení. Model propojíme s App Inventorem a ukládáme do něj data o pohybu postavy a umožníme tak umělé inteligenci naučit se hru podle toho, jak hru hraje člověk. Následně už umělá intelligence ovládá postavu sama. 
Součástí kurzu dodáváme i hotové řešení jako soubor .aia, který je možné naimportovat do App Inventoru použít pro kontrolu vlastního vyvinutého kódu. 

Co budeš potřebovat

Co se naučíš 

  • Vyvinout vlastní samostatnou hru jako aplikaci na mobilním telefonu
  • Ovládat postavu hry nejprve pomocí pohybového senzoru mobilního telefonu
  • Pochopit, co je model umělé intelligence a princip strojového učení
  • Vytvořit strukturu modelu pro strojové učení
  • Propojit vytvářenou aplikaci s modelem strojového učení a pořizovat do modelu data
  • Umožnit umělé inteligenci ovládat pohyb postavy a dále odladit model pro co nejlepší výkon
Online kurz App Inventor plus AI/ML – projekt Pac-Man je možné

Seznam kapitol

Pac-Man s napojením na umělou inteligenci
Dostupné v ukázce kurzu
Dostupné v ukázce kurzu
Programování postav – rozvržení jejich pozic na obrazovce
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
Naprogramování náhodného pohybu postav po obrazovce
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
Ovládání pohybu Pac-Mana pomocí senzoru orientace - naklánění mobilního telefonu
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
Vytvoření modelu umělé inteligence a sběr dat o pohybu Pac-Mana
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
Rozlišení režimů STANDBY/TRAINING/TESTING
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
Ovládání pohybu modelem umělé inteligence a testování
Dostupné pouze po zakoupení přístupu

Podívej se i na tyto kurzy

Petr Hájek Petr Hájek
Programovanie pre deti
1 Online kurzů
0 Příspěvků
Přejít na kanál

Akce! Získej předplatné za 999Kč na měsíc

Získej přístup do největší nabídky online kurzů na trhu, nyní v super akci.